Spa och orrspel!

Det finns tre tydliga ”fågeltecken” som bevisar att våren närmar sig här hemma i skogen. Först ut orrspel, efter det att höra duvorna och sist ut göken! När göken ger sig till känna, då är våren här på riktigt! Vi har hört orrarna har spelat ett tag men i morse såg vi dem här hemma för första gången i år.

Lite gryniga bilder och jag förstår inte varför, börjar allvarligt tro att jag har något fel på kameran. Men kul var det att få se dem även på backen och inte bara betandes i träden. Jag verkligen älskar att titta på spelande orrar!

När mamma fyllde 70 år den 8 april 2018 fick hon en spakväll på Södra Berget här i Sundsvall med tillhörande middag av oss barn. Igår kom vi äntligen till skott och vi fick verkligen en jättemysig och trevlig kväll tillsammans – mamma, Fredrik, Regina och jag.

Fina lilla mamma <3
Lillebror Fredrik <3
Relaxstolar med en alldeles fantastisk utsikt som tyvärr inte gick att fånga på bild pga alla lampor inne som speglade sig i fönstren.
Jag, mamma & Regina som piffat till oss för middagen.
O så blev det middag – gudomligt god med helt fantastisk service!

Vi var så nöjda alla fyra och jag somnade gott när jag kom hem.

Nu har vi landat här hemma efter insikten att äntligen få helg. Mätta är vi efter en god fredagsmiddag och nöjda efter ett fint och jättetrevligt besök av eventuella valpköpare. Tyragumman skötte sig exemplariskt och gjorde bra reklam som vanligt 🙂 Det gjorde ju resten av gänget också förstås men de fick hålla sig lite i bakgrunden ikväll då det nu faktiskt var Tyra som var medelpunkten. Nisse… Han visade hur högt en jaktlabbe kan hoppa… Flera gånger…. Suck, knäppgöken som inte kunde ta att han hamnade på fel sida grinden och att Tyra fick all uppmärksamhet. Vi har riktigt höga grindar men han flyger över dem som ingenting när han verkligen vill 🙂

I morgon väntar ett till besök från ett par från Borlänge som också eventuellt är intresserade av en liten Tyra/Morrvalp. Dem lärde vi känna på vår sista resa till Kap Verde för ett par år sedan och det ska bli jätteroligt att träffa dem igen!

One thought on “Spa och orrspel!

1. Visst är det härligt med vårtecken men ute hos oss verkar det dröja. Det enda vårtecknet vi har märkt är att grävlingen har vaknat och att talgoxarna och blåmesarna bråkar om holkarna. Så himla kul att ni har så mycket orre ute hos er och att ni har förmånen att kunna se dom spela hemifrån. Det hade jag också gärna gjort men kanske lika bra att vi inte har så får då hade vi inte haft en lugn stund Micke och jag. Mysigt med lite spa. Trevlig helg på er å hoppas att det inte kommer för mycket snö.